דף 1 מתוך 2

דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 08 יולי 2015, 10:41
על ידי Ax=Battler
אז בדף ובקבוצת הפייסבוק פורסמו כמה פוסטים בעניין של דחיפת יכולות המגה דרייב עד לקצה המוחלט.
אני אישית חושב שאלה דברים מרתקים, אז קיבצתי כאן כמה סרטונים:

G-Zero :) - חיקוי ל F-Zero רק שהוא רץ על חומרת המגה דרייב. ובלי Mode-7 ושאר ירקות:
סטאר פוקס על הג'נסיס!! בלי שום מודיפיקציה של החומרה:
צ'יפ האודיו של המגה דרייב מנגן שיר של שתיים וחצי דק' בפורמט WAV שבנפח שלו הוא שוקל כמו סטריטס אוף רייג' 3 כולו:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה הפוטנציאל שלהן

נשלח: 08 יולי 2015, 10:55
על ידי Ax=Battler
אז נראה שבענייני סאונד, צוואר הבקבוק היה בעיקר כמות הזיכרון.

הנה הנינטנדו 8 ביט מריץ את השיר השנוא ביותר באינטרנט :)
והנה הסופר נינטנדו מנגן מוצרט באיכות גבוהה:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 09 יולי 2015, 09:08
על ידי R A V E N

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 09 יולי 2015, 11:11
על ידי Ax=Battler
ROAD BLASTER לסופר נינטנדו עושה שימוש בצ'יפ ה MSU1 שפותח על ידי BYUU. האתר שלו: http://byuu.org.
הצ'יפ הזה יושב במחסנית המשחק ומתפקד הלכה למעשה כמו שהסגה סידי תפקדה עם המגה דרייב - הוא מוסיף אחסון בלתי מוגבל (במונחים של הסופר נינטנדו) של עד 4GB בעיקר לסרטונים ולמוזיקה.

זה דומה לצ'יפים הרשמיים שישבו במחסניות המשחק של משחקים מסויימים לסופר נינטנדו ואיפשרו בעיקר הצגה של גרפיקה מתקדמת יותר, כמו ה SUPER-FX, CX4, DSP1 ועוד. הסבר מעניין על הצ'יפים האלה: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... ment_chips.

יש שתי בעיות עם הצ'יפ הזה: האחת, בניגוד לצ'יפים הרשמיים של נינטנדו שישבו במחסניות המשחק בלבד והיו מסוגלים "לדבר עם הקונסולה", ה MSU1 מצריך מודיפיקציה של הקונסולה עצמה. לכן גם מרבית האמולטורים לא יודעים להריץ משחקים עם MSU1. למעשה, רק BSNES יודע לעשות את זה.
הבעיה השניה היא שהוא פוגע ב"ייחודיות" של משחקי סופר נינטנדו ובפועל הוא מחליף את הסאונד הייחודי של הקונסולה בסאונד "ריאליסטי" מדי.

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 10 יולי 2015, 22:08
על ידי R A V E N
מי שרוצה לנסות את הרום המגניב של NES עם השיר של ריק רול, הנה הלינק (עובד גם באמולטור וגם על מכשיר המקורי)
http://www.nesworld.com/homebrew/pcm.demo.wgraphics.zip

כן אני יודע שיש פה סוג של רמאות עם הRoad Blaster עלSNES אבל עדיין זה מגניב מאוד!
אגב גרסת SNES זה בעצם גרסה המקורית. גרסת סגה סידי היא פורט שנעשה על ידי Wolf Team שהם הוסיפו גם שיר באנגלית וביפנית
היה לי אותו לפני שנים באייפון ושם המשחק גם בגרסה המקורית ובלי שיר
לגרסה אירופאית של מגה סידי היה שם שונה Road Avenger . מה זה התלהבתי ממשחק הזה לפני שקניתי מגה סידי וגם אחרי ;)
כמובן המשחק עצמו די בינוני ומאוד מוגבל בגיימפליי

ואני חושב שראוי גם לציין פה כמה משחקי NES\FAMICOM שסינים יצרו לבד כמו פיינל פייט3 למשל , כי לדעתי זה גם דחיפת NES לקצה
http://www.vgfreak.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2220

ויש גם משחק NES רשמי שהוא די מרשים לדעתי, יצא רק ביפן Tetra Star: The Fighter

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 11 יולי 2015, 08:30
על ידי gushacha
האפקט של התנועה התלת-מימדית נראה מרשים מאוד.
היה אפשר ליצור איתו גרסת NES ל- Space Harrier

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 11 יולי 2015, 08:55
על ידי Ax=Battler
gushacha כתב:האפקט של התנועה התלת-מימדית נראה מרשים מאוד.
היה אפשר ליצור איתו גרסת NES ל- Space Harrier
כמו זה?
Cosmic Epsilon

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 11 יולי 2015, 09:31
על ידי R A V E N
חברים למה להביא חיקויים כשיש את הדבר האמיתי :D
Space Harrier המשחק המקורי, הפורט הרשמי

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 11 יולי 2015, 17:24
על ידי gushacha
מה הסיפור מאחורי Space Harrier ל- NES?
איך יכול להיות שסגה אישרה את זה?

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

נשלח: 11 יולי 2015, 20:44
על ידי Ax=Battler
יש עוד לא מעט דוגמאות למשחקי ארקייד של סגה שיצאו על ה NES:
After burner, alien syndrome, fantasy zone, shinobi פותחו ע"י tengen ללא רשיון מנינטנדו אך כנראה ברישיון מסגה. והם כולם משחקים בינוניים.
יש גם את altered beast שפותח ע"י asmik... וגם הוא כמו space harrier לא יצא משהו.