דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

דיונים על משחקים, אמולטורים וכל מה שקשור ברטרו גיימינג - ארקייד וקונסולות
Ax=Battler
אדמין
אדמין
הודעות: 1415
הצטרף: 11 יוני 2008, 20:55
יצירת קשר:

דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי Ax=Battler »

אז בדף ובקבוצת הפייסבוק פורסמו כמה פוסטים בעניין של דחיפת יכולות המגה דרייב עד לקצה המוחלט.
אני אישית חושב שאלה דברים מרתקים, אז קיבצתי כאן כמה סרטונים:

G-Zero :) - חיקוי ל F-Zero רק שהוא רץ על חומרת המגה דרייב. ובלי Mode-7 ושאר ירקות:
סטאר פוקס על הג'נסיס!! בלי שום מודיפיקציה של החומרה:
צ'יפ האודיו של המגה דרייב מנגן שיר של שתיים וחצי דק' בפורמט WAV שבנפח שלו הוא שוקל כמו סטריטס אוף רייג' 3 כולו:
Ax=Battler
אדמין
אדמין
הודעות: 1415
הצטרף: 11 יוני 2008, 20:55
יצירת קשר:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה הפוטנציאל שלהן

שליחה על ידי Ax=Battler »

אז נראה שבענייני סאונד, צוואר הבקבוק היה בעיקר כמות הזיכרון.

הנה הנינטנדו 8 ביט מריץ את השיר השנוא ביותר באינטרנט :)
והנה הסופר נינטנדו מנגן מוצרט באיכות גבוהה:
Ax=Battler
אדמין
אדמין
הודעות: 1415
הצטרף: 11 יוני 2008, 20:55
יצירת קשר:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי Ax=Battler »

ROAD BLASTER לסופר נינטנדו עושה שימוש בצ'יפ ה MSU1 שפותח על ידי BYUU. האתר שלו: http://byuu.org.
הצ'יפ הזה יושב במחסנית המשחק ומתפקד הלכה למעשה כמו שהסגה סידי תפקדה עם המגה דרייב - הוא מוסיף אחסון בלתי מוגבל (במונחים של הסופר נינטנדו) של עד 4GB בעיקר לסרטונים ולמוזיקה.

זה דומה לצ'יפים הרשמיים שישבו במחסניות המשחק של משחקים מסויימים לסופר נינטנדו ואיפשרו בעיקר הצגה של גרפיקה מתקדמת יותר, כמו ה SUPER-FX, CX4, DSP1 ועוד. הסבר מעניין על הצ'יפים האלה: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... ment_chips.

יש שתי בעיות עם הצ'יפ הזה: האחת, בניגוד לצ'יפים הרשמיים של נינטנדו שישבו במחסניות המשחק בלבד והיו מסוגלים "לדבר עם הקונסולה", ה MSU1 מצריך מודיפיקציה של הקונסולה עצמה. לכן גם מרבית האמולטורים לא יודעים להריץ משחקים עם MSU1. למעשה, רק BSNES יודע לעשות את זה.
הבעיה השניה היא שהוא פוגע ב"ייחודיות" של משחקי סופר נינטנדו ובפועל הוא מחליף את הסאונד הייחודי של הקונסולה בסאונד "ריאליסטי" מדי.
R A V E N
אדמין
אדמין
הודעות: 1815
הצטרף: 13 יוני 2008, 09:14
יצירת קשר:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי R A V E N »

מי שרוצה לנסות את הרום המגניב של NES עם השיר של ריק רול, הנה הלינק (עובד גם באמולטור וגם על מכשיר המקורי)
http://www.nesworld.com/homebrew/pcm.demo.wgraphics.zip

כן אני יודע שיש פה סוג של רמאות עם הRoad Blaster עלSNES אבל עדיין זה מגניב מאוד!
אגב גרסת SNES זה בעצם גרסה המקורית. גרסת סגה סידי היא פורט שנעשה על ידי Wolf Team שהם הוסיפו גם שיר באנגלית וביפנית
היה לי אותו לפני שנים באייפון ושם המשחק גם בגרסה המקורית ובלי שיר
לגרסה אירופאית של מגה סידי היה שם שונה Road Avenger . מה זה התלהבתי ממשחק הזה לפני שקניתי מגה סידי וגם אחרי ;)
כמובן המשחק עצמו די בינוני ומאוד מוגבל בגיימפליי

ואני חושב שראוי גם לציין פה כמה משחקי NES\FAMICOM שסינים יצרו לבד כמו פיינל פייט3 למשל , כי לדעתי זה גם דחיפת NES לקצה
http://www.vgfreak.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2220

ויש גם משחק NES רשמי שהוא די מרשים לדעתי, יצא רק ביפן Tetra Star: The Fighter
תמונה
gushacha
יועץ
יועץ
הודעות: 614
הצטרף: 19 אפריל 2009, 15:26

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי gushacha »

האפקט של התנועה התלת-מימדית נראה מרשים מאוד.
היה אפשר ליצור איתו גרסת NES ל- Space Harrier
Ax=Battler
אדמין
אדמין
הודעות: 1415
הצטרף: 11 יוני 2008, 20:55
יצירת קשר:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי Ax=Battler »

gushacha כתב:האפקט של התנועה התלת-מימדית נראה מרשים מאוד.
היה אפשר ליצור איתו גרסת NES ל- Space Harrier
כמו זה?
Cosmic Epsilon
R A V E N
אדמין
אדמין
הודעות: 1815
הצטרף: 13 יוני 2008, 09:14
יצירת קשר:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי R A V E N »

חברים למה להביא חיקויים כשיש את הדבר האמיתי :D
Space Harrier המשחק המקורי, הפורט הרשמי
תמונה
gushacha
יועץ
יועץ
הודעות: 614
הצטרף: 19 אפריל 2009, 15:26

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי gushacha »

מה הסיפור מאחורי Space Harrier ל- NES?
איך יכול להיות שסגה אישרה את זה?
Ax=Battler
אדמין
אדמין
הודעות: 1415
הצטרף: 11 יוני 2008, 20:55
יצירת קשר:

Re: דחיפת קונסולות 8-16 ביט לקצה גבולות היכולת

שליחה על ידי Ax=Battler »

יש עוד לא מעט דוגמאות למשחקי ארקייד של סגה שיצאו על ה NES:
After burner, alien syndrome, fantasy zone, shinobi פותחו ע"י tengen ללא רשיון מנינטנדו אך כנראה ברישיון מסגה. והם כולם משחקים בינוניים.
יש גם את altered beast שפותח ע"י asmik... וגם הוא כמו space harrier לא יצא משהו.
שלח תגובה