דף 1 מתוך 1
אתמול (11 במאי) היה 20 שנה ליציאת הסגה סאטורן בארה"ב
נשלח: 12 מאי 2015, 16:03
על ידי Ax=Battler
אתמול 11 במאי סימן 20 שנה ליציאת הסגה סאטורן בארה"ב. התוכנית המקורית היתה להוציא את קונסולת ה 32 ביט ב"סאטורנדיי" (יום שבת 2 ספטמבר 1995) אבל בגלל לחצים של הרגע האחרון מצד חברת האם ביפן הסאטורן הושק בהפתעה במהלך תערוכת E3 1995 עם מעט מאד משחקים ועם תג מחיר גבוה ב $100 מהמחיר המוכרז של הפלייסטיישן.
הסאטורן נכשלה בתחרות מול הפלייסטיישן, אבל יצאו לה 600 משחקים, וביניהם גירסאות כמעט מושלמות של משחקי ארקייד מבית סגה, משחקי 2D מעולים ו NiGHTS שעליו אמר שיגרו מיאמוטו שזה המשחק היחיד שהוא מצטער שלא הוא פיתח.
שלא לדבר על גירסאות ארקייד פרפקט גם של משחקי CPS2 של קאפקום.
נראה לי שהסאטורן היא קונסולה שממש כיף לאסוף לה משחקים. אפילו יותר מהטורבוגרפיקס.
הבעיה היא שמאותה סיבה שהיה כל כך קשה לפתח משחקים לסאטורן, גם קשה לפתח אמולטורים, ועד היום היא נותרה ללא אמולציה מספקת.
למיטב ידיעתי יש שני אמולטורים SSF ו YABAUSE. לדעתי SSF הוא המדויק יותר מבין שניהם. YABAUSE לעומתו מסוגל להריץ את משחקי הפוליגונים ברזולוציה גבוהה יותר מהמקור.
Re: אתמול (11 במאי) היה 20 שנה ליציאת הסגה סאטורן בארה"ב
נשלח: 12 מאי 2015, 17:03
על ידי gushacha
קונסולה מצויינת שהרבה מאוד משחקים טובים יצאו רק ביפן.
למי שיש אותה שווה לקנות משחקים יפנים.
הנה כמה המלצות:
http://www.retrogamer.net/top_10/top-te ... n-imports/
Re: אתמול (11 במאי) היה 20 שנה ליציאת הסגה סאטורן בארה"ב
נשלח: 12 מאי 2015, 20:58
על ידי R A V E N
קונסולה מצויינת למרות שאותי אישית היא עף פעם לא עניינה יותר מדי.
היו שם כמה משחקים שעניינו אותי כמו Albert Odyssey וגם Magic Knight Rayearth , משחקי RPG ש Working Designs המעולים תרגמו לאנגלית והפיצו במערב, אבל חוץ מזה לי אישית מאוד הפריע שרוב המשחקי תלת מימד היו מפוקסלים ברמות אחרות. הכל ממש ריבועים.
הייתה לי התלבטות קשה בין סאטורן לפלייסטיישן ואני מאוד שמח שבחרתי את הקונסולה של סוני! נדמה לי הגורם מכריע אצלי היה כשבפעם הראשונה ראיתי שפיינל פנטזי 7 (ובכלל סקוור) יהיו בלעדים אצל סוני
אגב ממש חבל ש Working Designs כבר לא איתנו. חברה שהייתה משקיעה מכל הלב בתרגומים ובעטיפות מיוחדות שהיו במשחקים שלהם...
Re: אתמול (11 במאי) היה 20 שנה ליציאת הסגה סאטורן בארה"ב
נשלח: 13 מאי 2015, 16:58
על ידי jackiabu
אכן קונסלה מדהימה, ולפי דעתי אלכס פחות מפוקסלת מהסוני ויותר טובה גם...
Re: אתמול (11 במאי) היה 20 שנה ליציאת הסגה סאטורן בארה"ב
נשלח: 13 מאי 2015, 17:50
על ידי Ax=Battler
jackiabu כתב:אכן קונסלה מדהימה, ולפי דעתי אלכס פחות מפוקסלת מהסוני ויותר טובה גם...
גם לדעתי הסאטורן היתה לא פחות טובה מהפלייסטישן. פשוט היא היתה מסובכת מאד לפיתוח, אז רוב המשחקים לא ניצלו את כל המעבדים ומעבדי העזר שלה. בערך כמו שהפלייסטיישן 3 היתה עדיפה על האקסבוקס 360 אבל מסובכת יותר לפיתוח, ורק משחקים בודדים (לדוגמה אלה של נוטי דוג) באמת הציגו את העדיפות הזאת בצורה ברורה.
לצורך הדיון, וירטואה פייטר 2 על הסאטורן היה טוב יותר מכל משחק מכות שיצא על הפלייסטיישן.
R A V E N כתב: היו שם כמה משחקים שעניינו אותי כמו Albert Odyssey וגם Magic Knight Rayearth , משחקי RPG ש Working Designs המעולים תרגמו לאנגלית והפיצו במערב, אבל חוץ מזה לי אישית מאוד הפריע שרוב המשחקי תלת מימד היו מפוקסלים ברמות אחרות. הכל ממש ריבועים.
אגב ממש חבל ש Working Designs כבר לא איתנו. חברה שהייתה משקיעה מכל הלב בתרגומים ובעטיפות מיוחדות שהיו במשחקים שלהם...
Working Designs היו ללא ספק מעולים, את הדוגמאות שנתת האמת לא כל כך הכרתי אבל סידרת lunar שהם תרגמו והפיצו היתה משהו מאד מיוחד, ואני ממש מצטער שטרם יצא לי לשחק בה.
Re: אתמול (11 במאי) היה 20 שנה ליציאת הסגה סאטורן בארה"ב
נשלח: 14 מאי 2015, 00:20
על ידי R A V E N
לא יודע, לא זכור לי סאטורן לטובה. אני זוכר שראיתי Resident Evil1 וטומב ריידר והם היו הרבה יותר מפוקסלים
הנה עוד כמה טובים
סדרת פנזר דראגון
Guardian Heroes
Clockwork Knight
זוכרים את Astal? בין הראשונים שראיתי. משחק פלטפורמה דו מימדי צבעוני כזה
היה גם את השינובי עם השחקן דיגיטלי שבאותה תקופה היה נראה לי ממש מגניב. היום לא נראה כזה טוב, חבל שלא עשו אותו מצוייר
Nights לא יודע אף פעם לא הבנתי מה הקטע שלו. לא יודע אם הייתי אוהב את המשחק אם הוא היה אצלי על הקונסולה
אני חושב שבדור 32 סאטורן הייתה קונסולה יותר טובה למשחקי 2D מהדור החדש. אבל אני לא חושב שהיא הייתה ברמה של פס1 לכל המשחקי תלת מימד החדשים. אפילו אם נסכים שלשניהם הייתה אותה גרפיקה, לסאטורן לא היו הרבה משחקים מהחברות הגדולות.