בזמן האחרון יצא לי להתאמן על GHOULS & GHOSTS למגה דרייב, אני חייב להגיד שהשתפרתי המון וכל פעם אני מגיע עוד יותר רחוק, זה בהחלט משחק שפשוט חייבים לדעת בעל פה
גרסת הNES מצוינת גרסת הFAMICOM מחורבנת!!!!!!!!!!!!!
MAKAIMURA מה נסגר??????? אין CONTINUE???????? איך אמורים לגמור את המשחק הזה עם 3 פסילות איך??
תחשבו על זה מבחינה הגיונית בגלל שזה משחק שחייבים לדעת בעל פה, כל פעם שמתקדמים עוד קצת לא יודעים מה צפוי לבוא ואתם יודעים בדיוק כמה קל להפסל במשחק הזה, ככל שאנחנו מדברים על מקומות רחוקים יותר מתאמנים עליהם פחות ובכלל שוכחים מה יש בהם...מה הסיפור הזה...
ERIC הדהים אותי כשהוא פרסם איך הוא משחק ובגרסת הארקייד אבל נו באמת הם לא נורמלים!!!!
שורה תחתונה המשחק קשה, אבל המשחק יפה ולמרות שהוא מתסכל יש לי הרגשה כזאת של לא להשבר ולחזור ולהתאמן עד שמצליחים אבל MAKAIMURA הזה פשוט מוציא כל חשק אפילו להתאמן...נו באמת בקונטיניו אחד אני בקושי יכול להתקדם..ועוד צריך לסיים את המשחק פעמיים...
מעניין אם זה היה במודע...מעניין מה היה שם בטח ישבו המתכנתים היפנים עם השטן יצרו את אחד מהמשחקים הכי קשים שיצאו אי פעם ואז אמרו רגע זה לא מספיק....בואו נבטל את הCONTINUE...טוב שלא בטלו גם את כפתור היריה וזהו...
בקיצור אם כבר לשחק אז רק בגרסה באנגלית
http://www.insertcoyne.com/ghostsngoblins/versions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
להלן ציטוט:
NES vs. Arcade
When an arcade conversion hit the NES/Famicom, more often than not you were getting an "enhanced" version of the game, rather than a straight port. Sometimes this meant a full redesign (Rygar, Strider, Bionic Commando), while other times it was mostly just tweaks (Commando). Ghosts 'n' Goblins falls into the tweaks category. A glance at the data in the grid above suggests that the NES version should fall into the "Hard" category, but it's labeled as "Harder". Why is this? A brilliant concept called weapon immunization. Someone thought it would be a great idea to make the Unicorn immune to Crosses and the Dragon immune to Lances. How does this impact the game? It means that if you get to the level 3 or 4 bosses (Dragons) with Lances, you will die. No way out. How did the designers make up for this? Immediately preceding the Dragon on level 3, they provide a Torch. Yes, in case you have Lances, they provide you with an opportunity to pick up the worst weapon in the game, which at that point is the second worst weapon because Lances don't even qualify as a weapon anymore. Thanks guys. Similarly, at the start of level 6, they provide a Lance. But you need Crosses to pass the level, right? Yes! But the Unicorn waiting quietly right above you is immune to Crosses. Guess I'll grab that Lance. After the Unicorn is dead, your next foe is... a Dragon. But as we all know by now, Dragons are immune to your shiny new Lance. Thus, soon after the Dragon battle ensues, a Cross is dropped. Grab it and get to work.